Förutom förskolans nationella mål så som Läroplanen för förskolan, Skollagen och Barnkonventionen har vi på Thoren Framtid ett pedagogiskt koncept – Den pedagogiska diamanten som bygger på tre delar som tillsammans skapar formen av en pedagogisk diamant.
Delarna är Verkligt, Personligt och Digitalt.
Vi använder oss av lärorika projekt med koppling till samhället. Barnen lär sig då om sin omvärld och får en större förståelse för sig själva och för andra. Det verkliga lärandet blir som ett fönster mot allt spännande som väntar.
Vi tar vara på alla barns unika möjligheter genom att uppmuntra deras förmågor, egenskaper och intressen. Ett stort fokus är att skapa trygga relationer, både med andra barn och med våra engagerade pedagoger och personal. Alla barn ska känna sig sedda och uppskattade för den de är, vilket skapar en stadig grund inför framtiden.
Vi använder moderna metoder och de spännande möjligheter som digitaliseringen ger. Med digitala verktyg kan vi ta oss till spännande platser, upptäcka det osynliga, kommunicera, vara kreativa och skapa fantastiska lärmiljöer.